Θερινή προετοιμασία
Οι εξετάσεις των μαθητών ολοκληρώνονται στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου και η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς προσανατολίζεται στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Οι τρεις αυτοί μήνες αποχής από τις σχολικές δραστηριότητες είναι ένα αρκετά σημαντικό χρονικό διάστημα που εκτός από τα περιθώρια ξεκούρασης που αφήνει μπορεί με σωστή οργάνωση να χρησιμοποιηθεί εποικοδομητικά. Για το λόγο αυτό προχωρήσαμε στη δημιουργία θερινών τμημάτων προετοιμασίας σε όλες τις τάξεις Δημοτικού - Γυμνασίου – Λυκείου με ελάχιστο κόστος με στόχο την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών, την επανάληψη βασικών γνώσεων και την προετοιμασία της ύλης που θα διδαχθούν ώστε να είναι ομαλή η μετάβαση στη νέα τάξη.
Η πρόταση μας για την Γ΄ Λυκείου
Για τους μαθητές που έχουν υψηλούς στόχους η καλοκαιρινή προετοιμασία είναι απαραίτητη διότι:
Καλύπτουμε με άνεση τα κενά από την προηγούμενη χρονιά και διευκολύνουμε την αφομοίωση της καινούριας ύλης.
Καλύπτουμε ένα μεγάλο μέρος της ύλης (30% με 35%) της Γ' Λυκείου, γεγονός που μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε εγκαίρως την διδασκαλία της και να έχουμε αρκετό χρόνο στην διάθεση μας για την απαραίτητη επανάληψη.
Ο πραγματικός σχολικός χρόνος, από τον Σεπτέμβρη και μετά, είναι πολύ λίγος (καταλήψεις, αργίες, εκδρομές κτλ.) Έτσι πολλές φορές η ύλη στο σχολείο καλύπτεται βιαστικά με αποτέλεσμα να χρειάζεται υπερπροσπάθεια από τον μαθητή. Με την καλοκαιρινή προετοιμασία, καταμερίζουμε καλύτερα το διάβασμα μας, ώστε αυτό να γίνει σε ανθρώπινους ρυθμούς.
Έχοντας προετοιμαστεί το καλοκαίρι, είμαστε πιο έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε και στις ανάγκες του σχολείου.
Η πρόταση μας για την Β΄ Λυκείου
Για τους μαθητές μας λειτουργούμε κατά την περίοδο του χειμώνα τα τμήματα της Β΄ Λυκείου με ενισχυμένο πρόγραμμα προετοιμασίας σε ύλη της Γ΄ Λυκείου. Τα τμήματα μας έχουν το πλεονέκτημα ότι τελειώνουν στη Γ' Λυκείου την ύλη πολύ νωρίς και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα για πολλές επαναλήψεις και διαγωνίσματα, γεγονός που τους εξασφαλίζει την επιτυχία του στόχου τους.
Στο καλοκαιρινό πρόγραμμα εμπεδώνονται οι απαραίτητες γνώσεις από την Α΄ Λυκείου και διδάσκεται η ύλη της Β΄ Λυκείου και μάλιστα τα κεφάλαια εκείνα που θεωρούνται απαραίτητα για να μπορέσει ο μαθητής να παρακολουθήσει το χειμώνα, εκτός από την ύλη της τάξης του, και την ύλη των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου.
Το καλοκαίρι, που δεν πιέζει ο χρόνος και η καθημερινή ανάγκη του σχολείου, μπαίνουν οι βάσεις για τον τρόπο διαβάσματος, τη βελτίωση της απόδοσης, τη μεθοδολογία, την αξιολόγηση των επιδόσεων και την αντιμετώπιση των ενδοσχολικών, και όχι μόνο, εξετάσεων.
Η πρόταση μας για την Α΄ Λυκείου
Η Α΄ Λυκείου θεωρείται από τους περισσότερους μαθητές σαν τάξη μεταβατική από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Αυτό δημιουργεί μια ανάλογη ψυχολογία και επιβάλλει και μια ανάλογη αντιμετώπιση. Η αντίληψη αυτή είναι πέρα για πέρα λαθεμένη. Η Α΄ Λυκείου είναι μια τάξη υποδομής και ολοκληρωμένης προετοιμασίας αποτελώντας την πρώτη και κύρια βαθμίδα στην κλίμακα του Λυκείου, δεδομένου ότι σε αυτήν μπαίνουν οι γνωστικές και μεθοδολογικές βάσεις προκειμένου να αντιμετωπιστούν με επιτυχία μεσοπρόθεσμα οι απαιτήσεις της Β΄ Λυκείου και μακροπρόθεσμα οι Πανελλήνιες εξετάσεις της Γ΄ Λυκείου. Συγκεκριμένα στην τάξη αυτή μπαίνουν οι βάσεις στα Μαθηματικά, στη Φυσική, στη Χημεία και στη Γλώσσα (Αρχαία και Νεοελληνική). Εξάλλου δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι οι μαθητές που κατακτούν τις καλύτερες θέσεις στα Α.Ε.Ι είναι αυτοί που αρχίζουν την προετοιμασία τους από την Α΄ Λυκείου. Έχουν το χρόνο με το μέρος τους και όλη την άνεση που τους απαλλάσσει από το άγχος της τελευταίας στιγμής.
Η Α΄ Λυκείου, εκτός από τάξη θεμελίωσης της γνώσης, είναι και τάξη κατά την οποία οι μαθητές βρίσκονται στην κρισιμότερη φάση της εφηβείας. Ο νέος και η νέα των δεκαπέντε και δεκαέξι χρονών καλούνται να αντιμετωπίσουν, εκτός των άλλων, και τα καθαρά δικά τους υπαρξιακά προβλήματα. Προσπαθούν να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τους άλλους και να συμφιλιωθούν μαζί τους. Η εκπαιδευτική μας πείρα μας έχει οδηγήσει σε ορισμένα αξιόλογα συμπεράσματα:
α) Οι περισσότεροι έφηβοι έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση σε ότι αφορά τις δυνατότητές τους, γεγονός που οφείλεται, όπως αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων, σε έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας, με το περιβάλλον τους -είτε αυτό είναι το σχολικό, είτε το ευρύτερο κοινωνικό- καθώς και σε έλλειψη κατανόησης.
β) Είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι όσο πιο νέος είναι κανείς, τόσο πιο δεκτικός είναι στις επιρροές του περιβάλλοντος, μια και τις περισσότερες φορές δεν έχει διαμορφώσει ακόμα ένα προσωπικό σύστημα επιλογών. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη μέση εφηβική ηλικία των δεκαπέντε χρόνων, περίοδος που θεωρείται η πιο κρίσιμη και αποφασιστική κυρίως σε ότι αφορά τις μορφωτικές και επαγγελματικές επιλογές του νέου.
Εκμεταλλευόμενοι τα παραπάνω συμπεράσματα καλούμαστε, ως δάσκαλοι και σε συνεργασία με τους γονείς, να στηρίξουμε τους μαθητές της Α΄ Λυκείου γνωστικά, ψυχολογικά και ηθικά ώστε να κάνουν σωστές επιλογές. Ειδικότερα γίνεται αξιολόγηση του κάθε μαθητή ως προς τις κλίσεις και τις δυνατότητές του έτσι ώστε να αποκτήσει μόρφωση και ταυτόχρονα μια ξεκάθαρη εικόνα για τις Κατευθύνσεις Σπουδών, τα Επιστημονικά Πεδία και τις Σχολές καθώς και για τις επαγγελματικές δυνατότητες που το καθένα απ΄ αυτά παρέχει.
Η πρόταση μας για το Γυμνάσιο
Η μετάβαση από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο αποτελεί αλλαγή που δεν είναι ούτε αυτονόητη, ούτε ανώδυνη για τους μαθητές. Είναι μια σημαντική αλλαγή στη ζωή τους επειδή καλούνται να προσαρμοστούν όχι μόνο στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και εκπαιδευτικής βαθμίδας, αλλά και να διαχειριστούν εκπαιδευτικά, συναισθηματικά και κοινωνικά θέματα, που προκύπτουν από αυτή την αλλαγή, η οποία μάλιστα συμπίπτει και με την έναρξη της εφηβείας. Πράγματι, οι μαθητές φεύγουν από το οικείο, άνετο και ασφαλές περιβάλλον του Δημοτικού, χάνουν πιθανόν την κοινωνική ομάδα των συμμαθητών τους και αρχίζουν να εκτίθενται σε προκλήσεις και δυσκολίες που συνδέονται με τα νέα μαθήματα, τη διαχείριση του χρόνου και τον φόρτο εργασίας. Οι διδακτικές μέθοδοι είναι διαφορετικές, η εργασία στο σπίτι περισσότερη, η αξιολόγηση πιο απαιτητική και με νέα κλίμακα και συχνά οι μαθητές πιέζονται, ντρέπονται ή φοβούνται ακόμα και να ρωτήσουν κάτι που δεν κατάλαβαν τους καθηγητές τους.
Στα Φροντιστήρια Μ.Ε. Έργο Γνώσης λειτουργεί πρόγραμμα υποστήριξης και προετοιμασίας και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε την εμπέδωση των γνώσεων στα βασικά μαθήματα, να αναπτύξουμε τον τρόπο σκέψης των παιδιών, να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον τους για τη γνώση και την επιστήμη και να θέσουμε τις βάσεις για τις επόμενες τάξεις και κυρίως για το Λύκειο. Παράλληλα προσπαθούμε
- Να συζητήσουμε ανοιχτά με τα παιδιά σας για να τους απομυθοποιήσουμε τις φήμες που διογκώνουν την μετάβαση.
- Να τα ενθαρρύνουμε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, τα άγχη τους και τις φοβίες τους ώστε να αποφορτιστούν.
- Να τα στηρίξουμε σε περίπτωση που θα δεχτούν ενδοσχολική βία.
- Να τους παρέχουμε ένα χώρο, όπου θα μπορούν να μελετούν ήσυχα και αδιάσπαστα.
- Να τα βοηθήσουμε να καθιερώσουν ένα πρόγραμμα μελέτης και να οργανώσουμε το διάβασμά τους.
- Να παρακολουθούμε την πρόοδο τους και να τα βοηθήσουμε ώστε να μην αφήνουν κενά στις γνώσεις τους. Οι καλές επιδόσεις θα τα βοηθήσουν να μειώσουν το άγχος που έχουν για το Γυμνάσιο.
Η θερινή προετοιμασία στα Φροντιστήρια Μ.Ε Έργο Γνώσης αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της πετυχημένης σχολικής παρουσίας. Τα θερινά μαθήματα είναι αναπόσπαστο μέρος της σωστής προετοιμασίας,,γιατί επιτυγχάνεται σωστός προγραμματισμός και κάλυψη μεγάλου μέρους της ύλης (τουλάχιστον το 30%). Έτσι, την επόμενη σχολική χρονιά, ο μαθητής έχει καλύψει την ύλη τουλάχιστον μέχρι τα πρώτα γραπτά διαγωνίσματα αποβάλλοντας τη φοβία για το μαθήματα που τον δυσκόλευαν και γεμάτος αυτοπεποίθηση συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα τμήματά μας απευθύνονται, σαφέστατα, και στους μαθητές οι οποίοι έχουν εντοπίσει ήδη την κλίση τους και στεκόμαστε δίπλα του για την καλλιεργήσουν αλλά και να την τελειοποιήσουν ,οδηγώντας τον μεθοδικά προς την αριστεία!
Οι συχνές επαναλήψεις, το εκπαιδευτικό μας υλικό, τα φύλλα εργασίας και τα διαγωνίσματα θα βοηθήσουν το παιδί σας, να αξιολογεί συνεχώς τις γνώσεις του ώστε να φτάσει στο βέλτιστο των δυνατοτήτων του και να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή σχολική επίδοση.
Παράλληλα με τα θερινά τμήματα προετοιμασίας Γυμνασίου- Λυκείου θα λειτουργήσουν ειδικά τμήματα και για το δημοτικό.
ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Σωστή και έγκαιρη προετοιμασία = σίγουρη επιτυχία